Daruzás: +36 20 920 4865

Áruszállítás: +36 70 770 8910

Gödöllő, Horgásztó u. 16, 2100

info@solyomtrans.hu

Daruzás az ókortól napjainkig

A daruzásról már a 6. századból vannak feljegyzéseink miszerint a görögök a templomok építésénél már igénybe vették a mai daruk kezdetleges ősét. Ezen daruk mindössze csigasorból és kötéldobból álltak és természetesen daruzásra nem lehetett olyan széleskörűen felhasználni, mint a jelenkor példányait. Ugyanakkor még így is emberek százainak a munkáját könnyítette meg, építkezések idejét rövidítette meg jelentősen.

Ugyancsak több száz éves jegyzetekből tudjuk azt is, hogy még a rómaiak által továbbfejlesztett, daruzásra használt szerkezetek is maximum 3-6 tonna teherbírásúak voltak. Ezek a daruk a mindennapi feladatokra tökéletesen megfeleltek Persze voltak olyan daruk, amelyek akár 35 tonnát is elbírtak, hiszen vannak olyan hengeres márványtömbök, amelyek több mint 30 tonnát nyomnak és azok is daruzással kerültek a helyükre. Azon egyszerű oknál fogva, hogy emberi kéz erre képtelen lenne. Viszont ezekből mindössze 1-2 példány épült és sajnos nem maradt fenn olyan régészeti lelet, leírás vagy emlék, amely ezeknek a működésébe bepillantást engedne. Így csak annyit tudhatunk biztosan, hogy léteztek, és jó eséllyel több csigasorral voltak felvértezve.

Amennyiben most megnyitunk bármilyen daruzással, darubérléssel foglalkozó oldalt, (http://www.solyomtrans.hu), látható, hogy a legkisebb autódaru teherbírása is 7 tonna. Az átlag pedig 30 körül mozog, miközben vannak 50 tonna vagy annál lényeges nagyobb teherbírású daruk is a kínálatban.

Nagyon fontos különbség a régi korok darui és a mostaniak között, hogy míg őseinknek komoly emberi energiát is mozgósítaniuk kellett, ma már kizárólag motorral hajtott daruval daruznak. Természetesen nem volt és ma sincs minden családnak daruja. A drága szerkezetet legtöbbször darubérlés révén lehet megszerezni és máris időt, rengeteg pénzt és emberi munkaerőt lehet megspórolni.

A középkorban, majd az elmúlt két évszázadban rohamos tempóban fejlődött a technika, a technológia és az iparosodás révén az egyre nagyobb elvárások más és más megoldásokat kívántak. A daruk száma megsokszorozódott, hiszen világszerte gyárak, üzemcsarnokok, épületek ezrei nőttek ki a földből. A daruzás fejlődésének újabb lökést adott a tengeri kereskedelem. Megjelentek a ki és berakodást, hajóépítést, daruzást segítő speciális daruk.

A szakemberek, a tervezők rájöttek arra, hogy különféle feladatokhoz más-más darura van szükség. Így jelentek meg a piacon a futódaruk, a bakdaruk, a korábban említett autódaruk, a konténer daruk, az úszódaruk, a toronydaruk és a kikötői daruk. Természetesen az összes darut daruzásra használják, viszont nem mindegy, hogy melyik feladatra milyen típust..

Napjaink legnépszerűbb és talán legsokoldalúbb daruja, amely számtalan területen bevethető daruzásra, az az autódaru. Az autódaru számtalan területen bizonyít és a darubérlés révén bármilyen kicsit is nagyobb volumenű munkánál használható. Legyen szó szerkezet vagy éppen csarnoképítésről, hídelemek daruzásáról, villanyoszlopok állításáról, acél és beton elemek daruzásáról, gépek, gyártósorok daruzásáról vagy teherautók, kamionok fel-lerakodásáról. Az autódaru a teherbírásától függően bármelyik előbb említett feladatra alkalmas. Ez a lista közel sem teljes, de talán körülírja azon munkafázisokat, amelyeknél egy autódaru bérlése indokolt és jövedelmező döntés.

A fejlődés nem áll meg. Az ember egyre nagyobb és összetettebb feladatokra használja a darukat. A világ legnagyobb daruja jelenleg Svédországban üzemel. A 2002 óta szolgálatban lévő monstrum akár 1500 tonnát is felemel méghozzá mindössze néhány perc előkészület után. Beszédes adat, hogy a Kockums Crane-re keresztelt gépszörnyeteg maga is 7500 tonnát nyom. Így nem csoda, hogy pályafutása eddigi legkomolyabb feladatát, egy komplett hídmegemelését is probléma nélkül megoldotta.

Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Kapcsolat

Minden jog fenntartva! | Solyomtrans.hu - Adatvédelmi nyilatkozat - Süti-Cookie kezelés

Fel

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás